onsdag 31 december 2014

Scarfar


Varför har alla jumprar och tunikor så stora halsöppningar, är en fråga som många ”mogna” kvinnor ställer mig.
Jag har en liten klädbutik (butique) där jag främst säljer accessoarer och mitt svar är att det är absolut den bästa lösningen då man med en scarf kan reglera värmen. Detta gäller ju nog för yngre också men i allsynnerhet för kvinnor som närmar sig övergångsåldern och börjar känna av svallingar är det ett bra mode.
Många protesterar och säger att dom inte kan använda scarfar som förorakar kvävningskänslor och svettningar. Det kan jag bra förstå om man använder sig av små billiga (gratis, på köpet) scarfar.
En bra scarf bör vara av naturmaterial och tillräckligt stor för att man skall kunna reglera hur tätt den sitter. Dom kanske är lite dyrare men väl värda sitt pris.
När jag säljer scarfar brukar jag, om kunden vill, visa olika sätt att knyta och rekommenderar alltid att man ger sig sälv tid att för varje scarf provar olika knytningar som passar just den scarfen. Då kan man, med några jumprar och tunikor och olika scarfar åstadkomma massor med olika variationer med en minimal garderob.
En scarf eller sjal ger också ett mera ”klätt” intryck. 


Samma tunika med tre olika linnescarfar. Tyvärr gör inte bliderna riktigt rättvisa för hur väl materialen passar ihop.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar