tisdag 16 augusti 2016

Min första semesterresa på 10 år

Ja om man inte räknar Åland med, där har jag haft lyxen att tillbringa många semesterveckor hos min dotter och hennes fina familj, umgåtts till att börja med ett barn men sedan 1½ år tillbaka, två härliga ungar, dottersonen och dotterdottern.

                                          Mina barnbarn Alvin och Lowa i sandlådan vid Pommern

Egentligen har jag två veckor semester och sammanlagt 21 dagar ledigt och både börjar och avslutar semestern på Åland men däremellan skall jag ta semester från semestern för att låta familjen pusta ut utan mommo/mamma/svärmor några dagar. Men vad skulle jag hitta på. Först tänkte jag bara hyra en stuga på Åland (eller låna familjens) men sedan tänkte jag att nu skulle det vara passligt att förverkliga en utav mina drömmar. Dessutom är man ju en bit på väg då man är på Åland så resan till Gotland förkortas med några timmar.

Två hela dagar skall jag tillbringa på Gotland och det räcker ju nog inte till allt vad jag skulle vilja se där och därför var det svårt att bestämma mej för vart jag skulle resa. Det mest logiska för ett så kort första besök är ju Visby och det blev också mitt val. Det som avgjorde saken var boendet. På Gotland finns det en massa olika alternativ också utom säsongen men då jag hittade Visby fängelse, där man för en billig peng kan bo i en cell, sov jag två nätter på saken före jag bestämde mej för att det skulle vara pricken över i:et.


Idag har jag då bokat resan Stockholm – Visby och fick just bekräftelse på att jag får bo i en föredetta fängelsecell. Som följande blir det att googla så att jag har klart för mej vilka sevärdheter jag möjligtvis kan klämma in på två dagar, nätterna skall ju tillbringas i cellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar