torsdag 12 november 2015

Min fantastiska kropp

Min nya sköna bh, med perfetk passform, som Seja valde ut åt mig


i sin butik Ceias. inspirerade mig att berätta om min fantastiska kropp, men, vi tar det från början.

Jag har lidit av reuma men när det väl var konstaterat vad var för fel på mig, har jag genom kost, magneter, lite promenader och något oregelbunden gymnastik, varit vid ganska god vigör och någorlunda nöjd med mig själv, jag kunde ju sova 5-6 timmar innan kroppen började säga till. 

Ända tills jag började krypa omkring på golvet med mitt lilla barnbarn. 

Ta sig ner var ingen konst men att ta sig upp därifrån, utan att uppvärmning före, det måtte ha varit en rolig syn. Att min dotter och hennes sambo kunde hålla sig för skratt är konstigt, å andra sidan, kanske jag bara inte hörde skrattet när jag försökte kravla mej upp utan alltför mycket stön. Likheten med en elefant utan snabel var antagligen slående, trots att ett perfekt viktindex.

Beslöt mej alltså för att göra något åt saken och kom igång med regelbunden morgongymnastik, ca 10 min, och också promenaderna började bli tätare och längre vad tiden led. I slutet av ett lite längre gymanstikpass fick jag en vision och det gav mig inspiration att börja studera yoga och aktivt meditera. Mitt program från tidigare hade vissa likheter med yoga men nu utformade jag det så alla muskler är med och tar ca 20 minuter, därefter ca 20 minuter meditation och jag har kropp och sinne i balans. När jag skall på promenad styr jag ofta stegen till stranden för "våg terapi", också en sorts meditation att lyssna till vågornas lek.


Lite häng här......
Äntligen kommer jag till saken. Nuförtiden njuter jag nämnilgen av det underbara resultat det gett. När jag vaknar på morgonen, ingen skillnad hur många timmar jag sovit, känns kroppen härligt lätt och när jag sträcker på mig känner jag musklernas sköna kurvor. När jag promenerar njuter jag av att känna musklerna arbeta i min smidiga kropp. Det gör ingenting att spegeln berättar att natuen har försett kroppen med stötdämpare lite runtom. Gäddhänget finns kvar, också på benen, men det hör ju till för en qvinna i mogen ålder. Vågen berättar att viktindexet ökat med nästan 2, so what, jag känner mig fantastisk!
....och där hör till när man är mogen kvinna




















Javisst ja, det är hur enkelt som helst att ta sig upp från golvet nuförtiden.
Så vad ville jag säga med det här? Det är inte hur kroppen ser ut ovanpå som är det viktiga, det är hur den känns. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar