söndag 15 november 2015

Paris är endast en liten del utav världen

Många av mina vänner har tillfälligt ändrat sin profilbild till randig i Frankrikes färger.
Min profilbild är inte randig, den står för kärlek och solidaritet men jag vill inte, ens tillfälligt, begränsa den till en enskild händelse. Man kan också gå med i "Visa Paris din solidaritet!" och visa att "Jag ber för Paris". Jag ber inte men det betyder inte att jag inte har medkänsla. När jag mediterar kan min själ uppfatta smärtan och skräckblandat hat men också en intensiv våg av kärlek.
Dessa terrorister skörda stora mängder med offer runt om i världen och varje gång är det lika tragiskt för dem som råkar ut för det. Ingen skillnad är det i Syrien, Nigeria eller någon annanstans i världen som oskylldiga människor blir utsatta för grymma attacker, känner jag smärta.



Därför får min profilbild fortsätta visa det jag tror mest på, kärlek och medmänsklighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar