söndag 28 juni 2015

Jag är inte som alla andra!

Vet inte om det är tillåtet att öppet säga så här men enligt väderutsikterna kommer det den närmaste veckan att vara ett sommar önskeväder för mej. Jag är inte som alla andra! Omväxlande sol, sol bakom moln och lite regn emellanåt och dessutom en behaglig temperatur just där kring 20 grader.


Detta gör att vi kan se fram emot härliga sol upp- och nedgångar och, om vi har tur, fantastiska regnbågar. Det gör också att naturen inte bränns sönder utan hålls härligt fodig och färggrann.

Snart kommer väl också den tiden då jag får söka efter skugga, som ljushyad bränner jag mej lätt och dessutom trivs jag inte när det blir alltför hett. Över 25 grader kan det vara i bastun men om det är meningen att man skall ha kläder på och eventuellt uträtta något så blir det för hett.
Men, inte missunnar jag soldyrkarna dom dagarna heller. Jag tror att i slutet av sommaren har alla i något skede fått åtminstone en kort period av just deras favoritväder. Sådana med riktigt svår solallergi kanske gillar regnperioderna bäst?

Sen kommer hösten med sina härliga sammetsnätter och då kan solen gärna få skina hur mycket som helst! Under hösten värmer den skönt utan att bränna vaken människor eller växtlighet. Men riktigt som omväxling är det också härligt med en riktig höststorm mellan varven, så skummet yr och saltvattnet stänker upp i ansiktet när man lutar sig mot vinden på stranden.

Jag önskar er alla en trevlig sommar och hoppas att ni får njuta många dagar av just sådant vädern som ni tycker är bäst.


1 kommentar:

  1. bäst för naturen är väl måtta med allt :) För mycket regn förstör, för mycket hett väder och sol likaså..

    SvaraRadera