onsdag 15 juli 2015

Vanligt hyfs

Ouppfostrade ungar!, tänker jag ofta för mej själv då det kommer ett gäng 3 - 6 emot och dom inte ens ser ut som om dom tänker väja då jag kommer emot. Förr steg jag oftast åt sidan och lät dem passera men eftersom jag nu blivit tant har jag slutat med det! Eventuellt kan jag sakta in eller i värsta fall stanna upp för att undvika kollision men, väjer, det gör jag inte!

Även om jag är en snäll person så betyder det inte att jag skulle vara mindre värd och tydligen behöver omvärlden påminnas om det lite nu och då. För tro inte att det är bara ungdomar som saknar folkvett. I vår lilla stad har vi på sina ställen så smala trottoarer att man bara ryms tre i bredd. Om det då kommer två, tre personer, i det här fallet vuxna, emot vem skall väja? För mej är det helt tydligt att dom som är flera kan lite gruppera om sig så att vi kan mötas utan att törna ihop och utan att jag skall behöva stanna upp och stå i givakt mot husväggen eller stiga upp på en utstickande trappa!



Det är viktigt att älska sig själv men det är inte detsamma som att ha ett så stort ego att man inte kan ta hänsyn till andra. 

1 kommentar: