fredag 7 oktober 2016

En vanlig fredagkväll blev jag VIP

Tänk vad trevligt man kan ha det en fredagkväll i en småstad då köpmännen bjuder till.
Tycker ni det ser tomt ut? Ha, ha lurade er
kunderna är ju inne i butikerna!

Hade redan börjat skriva på ett blogginlägg om reflektioner från resan med lite mera bilder då jag kom på att jag någonstans sett att köpmännen i Hangö centrum skulle ha en V.I.P kväll med öppet till kl. 19.





 Det är ju ett fantastiskt fint tillfälle att gå och bekanta sig med utbudet och dessutom bli bjuden på allahanda god-saker, visade det sig. Medan jag gick där och i lagom långsam takt bekantade mej med utbudet i vår lilla stad började jag fundera om jag ens kan komma på något som saknas.  

Många lockande erbjudande hade man också men jag lyckades behärska mej och föll endast för ett. Visste ni att det finns svart ris? För mej var det en nyhet så jag köpte en påse och hade dessutom turen att förutom 20% rabatt få en överraskingspresent!
I kemikalieaffären hittar man
en massa annat än make-up och
tingeltangel.
Presenter blir man ju alltid glad över och när det kommer som en överraskning är det ju dubbelt roligt.






och i leksaksaffären har
ett trevligt utbud för den
som tycker om att pyssla
och skapa egna små konstverk
                                                                                                                                    
Visst kom jag också på vad som saknas i vår stad. Möbelaffären är så i skymundan att få människor ens kommer ihåg att den finns och en butik som säljer kostymer och långklänningar till festliga tillfällen men å andra sidan tror jag inte att en sådan kan vara lönsam i någon småstad.

Här presenterade jag ett litet klipp på vilka som hade öppet och deras utbud. Hann inte med mera den här gången.
 En del köpmän har ju dessutom börjat med förlängd öppenhållnigstid på fredag och lördag så ni som missade det här tillfället har många tillfällen att själva konstatera hur mycket intressant det finns i dom egna hemknutarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar