måndag 10 april 2017

Kommunalvalet - hur gick det

Där ligger dom nu i lådan som minnen av en
intressant upplevelse i mitt liv

Det gick bra för partiet SFP både i Hangö och resten av landet. Många nya blev invalda och många trotjänare föll ut, vilket ju är en förutsättning för att vi ska få förändringar till stånd. Vi hade gjort en bra kampanj som det heter. Hangös stora vinnare, Tobba, deltog inte i valvakan så riktigt sprudande blev det inte men vi hurrade och skålade i skumppa. SFP i Hangö är ett hjärtligt gäng som stöder varandra, ett stort tack till alla som gjorde kampanjen till en glad och inspirerande upplevelse.

Jag hade också gjort en bra kampanj, med min begränsade budget, men tyvärr räckte det inte till en plats i kommunalfulmäktige. Men för att inte vara ungdom, av kvinnligt kön och första gången med så gick det bättre än många trott. 18 röster + min egen. 
Är det politiskt korrekt att säga att man är liiite besviken över att man inte lyckas nå ända fram? Det verkar inte så när partiledare, som har minustecken framför jämförelsetalet, står och förklarar att egentligen så gick valet relativt bra. Det är ju inte bara för min egen del. Både mina väjare och jag hade gärna sett att jag fått en position där det varit möjligt att göra motioner. Men, jag vet ju att en del av dom som blev invalda också har en del riktigt bra visioner, så nog blir det väl bra.

Nu får jag hoppas att jag blir tilldelad en intressant nämndeplats där jag kan visa att jag är värd förtroendet som mina väljare visat mej.


En sak till, det står ju faktist "Ersättare" efter mitt namn så även om jag är på nionde plats kan det ju hända att jag någon gång får delta i något fullmäktigemöte.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar