måndag 3 april 2017

Fjärde vecckan - vallöften

Lova runt och hålla tunt – gammalt talesätt och något man helst inte ska ägna sig åt, inte ens i valtider.

På skolningen var det en som berättade att första gången han hade blivit invald hade han lovat att få en viss väg asfalterad. Det är många val sedan, men vägen är fortfarande inte asfalterad.

Vad ska jag ge för vallöfte? Man blir ju inte envåldshärskare och som vi har sett, inte ens en man med så stor makt som presidenten i USA kan hålla sina löften utan ett stöd från resten av makthavarna, kongressen som representerar folket.
Med bilden av min dotterdotters hand i min, inramat i
jordklotet och en bit av regnbågen uppe i hörnet
försöker jag förmedla vad som är viktigt för mej..
Hurudan värld lämnar vi över till kommande generationer?

Vad kan jag då lova. Jag kan lova att lyssna vad andra har för åsikt, att alltid fösöka sätta mej in i situationen och bilda mej en uppfattning om vilken inverkan besluten kan ha i framtiden och därefter rösta för det som är bäst för staden och dess invånare. Eftersom jag har mycket få bindningar är det lätt för mej att lova att jag utan eget intresse ska kämpa med näbbar och klor för sådant jag tror på, det har jag gjort förr, bara för att jag tror på rättvisa.

En sak som jag kommer att försöka arbeta för är att Hangö inte ska bli en kopia av alla andra semesterorter. För mej är det viktigt att vi försöker fortsätta vara unika, det kommer att löna sig, i framtiden.

Nu har jag äntligen fått videon med min hälsning till regeringen (klick här). Inte helt tokigt med bara en tagning, om jag får säga det själv. Men om jag fått se den och fått göra om det så hade den kanske sett lite annorlunda ut.

Om ni är intresserade av att se dom andra kandidaternas hälsningar som Mattisas Fagerholm filmade så finns dom här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar