måndag 12 september 2016

Min första semesterresa på 10 år. Del 2

Nu börjar det småningom bli klart. Lite spänning med betalningarna var det ändå. Jag hade betalt både boendet och resan Stockholm-Visby några dagar före förfallodagarna så dröm om min förvåning när jag fick ett mail från Destination Gotland (resan) om att betalningen förfaller! Visserligen är det lite omständigare att göra utlandsbetalning och dessutom i annan valuta men om pengarna har gått ut från mitt konto så borde ju någon ha fått dem? Svarade förstås genast att betalningen har gått ut från mitt konto och dom returnerade med att dom gör en anteckning i bokningen, och sedan..... tystnad.
När jag väntat en dryg vecka blev jag orolig och tog kontakt igen, jag hade ju väntat mej en bekräftelse på att dom fått betalningen. Jo det hade dom och jag hade kunnat gå in på deras hemsida och kontrollerat det själv. Jaha, det hade jag ju inte tänkt på, visste inte ens att sådant var brukligt, jag som inte är så van vid att resa utomlands.

I övrigt är jag rätt så nöjd med tidpunkten jag betalade, tjänade 20 € på kursväxlingen. Smail. På fredag beställde jag tågbiljetten till Helsingfors och för första gången på evigeter överraskade VR positivt, jag tjänade 10 € på den tågbiljetten. 30 € extra i reskassan. Big smail.

(bilden "lånad" från deras hemsida)

Nu är det bara resan Åland – Sverige (Kapellskär) som är oklar, den har min dotter lovat sponsa så det borde nog ordna sig med det också. Det som jag ännu funderar över ännu är om jag skall hyra cykeln på förhand och få den levererad till fängelset färdigt att ta i bruk genast på lördag morgon? För det är ju inte klokt hur förmånligt det är 110 kr/dygnet och då ingår service runt hela Gotland om jag får något problem någonstans. Fantastiskt!



6 dagar kvar till semestern börjar och 11 till mitt äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar